Till mina sidor
Tillbaka

Störning Och Hur Vi Skapar Trivsel Tillsammans.

För att det ska vara trivsamt för alla olika människotyper krävs det att man tar hänsyn till varandra. Både i den egna lägenheten och i övriga utrymmen i fastigheten. Du ska givetvis kunna röra dig normalt i lägenheten utan att vara rädd för att störa grannen.

Sena kvällar, nätter eller tidiga morgnar ska man undvika störande aktiviteter, som borrning, spikning eller musik på hög ljudvolym. Det är viktigt att du visar hänsyn dygnet runt.

Om du blir störd så är det bäst att först ta kontakt med grannen direkt. Om störningarna fortsätter eller du känner obehag att kontakta den störande grannen så kontaktar du oss på Hyreshuset.Tänk på att agera av omtanke och ha ett trevligt bemötande.

Störningsjouren – om inget annat hjälper
Om störningen är kraftig och inträffar efter kontorstid så kan du ringa jouren på 0150-780 25 och välj jourärenden.

Beskriv vad som händer och vem som stör dig, ditt namn, adress och telefonnummer. När vi får in anmälningar noterar vi vad som orsakat störningen och när den inträffade. Anmälningarna samlas sedan hos oss och därefter kan vi agera. Vi lämnar aldrig ut namn eller adress på den som anmält en störning. Vid konstaterad störning debiteras den störande hyresgästen vad utryckningen kostar.

Senast uppdaterad: 16/09/2022

Vi som hjälper dig

Vi finns här för dig.
Telefon: 0150-780 25 |  info@hyreshusetkatrineholm.se

Matthias Karjalainen

2022-07-14T08:24:54+02:00Ekonomiassistent | matthias.karjalainen@hyreshusetkatrineholm.se|

Mattias Elf

2022-08-09T15:15:30+02:00Fastighetschef | mattias@hyreshusetkatrineholm.se|

Roble Abdi Hassan

2022-07-14T08:26:21+02:00Fastighetsskötare | roble@hyreshusetkatrineholm.se|

Till alla medarbetare
Till toppen