Till mina sidor
Brådskande ärenden2022-09-26T13:29:15+02:00

Brådskande ärenden

Jourtelefon

Vi sköter all bevakning i våra områden i egen regi. Våra fastighetsskötare jobbar i alla våra områden och har god kännedom om våra gårdar och hus. I deras arbete ingår fastighetsskötsel, rondering och jour.

Jouren ringer du när kontoret är stängt och du upptäcker ett akut och allvarligt fel som under inga omständigheter kan vänta till nästa vardag. T.ex vatten som sprutar från någon koppling, helstopp i avlopp osv. Jouren åker inte ut på t.ex fel i tvättstugan, trasig kyl/frys osv.

Telefon: 0150-780 25 och välj jourärenden.

REPARATIONER

När du hyr en lägenhet är det vissa saker som du alltid ansvarar för själv, medan vi som hyresvärd hjälper dig med lite större reparationer och underhåll av lägenheten.

VÅRT ANSVAR SOM HYRESVÄRD

Vi reparerar saker som tillhör lägenheten och de allmänna utrymmena. Saker som toalettsits, ugnsplåtar och lampkupor till kök och badrum byter vi endast när vi bedömer att det finns behov. Om ett element, vattenkran eller toalettstol läcker eller droppar ska du kontakta oss omgående eftersom det finns risk för omfattande vattenskada.

Varje år hanterar vi många felanmälningar. För att kunna åtgärda dessa gör vi dagligen prioriteringar på vad som måste åtgärdas omgående och vad som kan hanteras kommande veckor. En del av arbetena måste vi beställa av en entreprenör.

I samband med helgdagar har vi en betydligt lägre bemanning, vilket gör att vi endast kan åtgärda akuta fel i lägenheter och lokaler. Akuta fel är fel som uppstår där människa, egendom eller fastighet riskerar att skadas.

DITT ANSVAR SOM HYRESGÄST

Du som bor hos oss har ett ansvar för att vårda din lägenhet. Vissa saker ansvarar du alltid själv för. Det gäller bland annat glödlampor, lysrör, glimtändare, diskpropp, skärbräda, pappershållare i köket, sopkorg, diskställ, batterier och liknande.

Även enklare reparationer gör du själv. Som att skruva fast en lös skruv, smörja/justera ett gångjärn eller handtag, slå in en spik som släppt i en karm/list eller liknande. Om vattnet rinner långsamt i handfat, diskbänk eller golvbrunn ska du själv först försöka få bort det som täpper till avloppet.

STOPP I AVLOPPET

Om du får stopp i avloppet kan du först försöka med att lossa avfallet som sitter i vägen. Om du inte får bort det bör du kontakta oss, då stopp i avloppet kan leda till översvämning och fuktskador.

ANVÄND INGA KEMISKA MEDEL

Om du försöker lossa det själv ska du inte använda kemiska medel som till exempel propplösare eller kaustiksoda. Kaustiksoda är mycket skadligt för miljön och innebär dessutom en hälsorisk.

Om kaustiksoda ligger kvar i vattenlåset riskerar den som ska rensa rören att få det på händerna eller i ögonen, vilket kan ge svåra skador. Sodan förstör även avloppsrören genom att bilda en hinna i rören som gör att de blir ännu trängre.

RENSA AVLOPPET REGELBUNDET

Genom att regelbundet peta bort hårrester och annat från bottenventilen i badkar, handfat och diskho kan du undvika att det blir stopp och dålig lukt. I badrummet finns en golvbrunn som du ska rengöra regelbundet för att undvika stopp och dålig lukt.

KASTA INTE FEL SAKER I TOALETTEN

Kasta aldrig bindor, blöjor, tops, bomull eller likande i toaletten. Förutom att det är miljöovänligt, kan de svälla upp och orsaka stopp i avloppet. Undvik även att kasta kattsand i toaletten. Sanden slipar bort glasyren och kan förorsaka stopp. Kasta inte cigarettfimpar eller ämnen/vätskor som är miljöfarliga som våra reningsverk inte kan ta hand om.

Vi skapar boende som gör skillnad

Vi finns här för dig.
Telefon: 0150-780 25 |  info@hyreshusetkatrineholm.se

Shima Farajzadeh

2023-11-20T11:42:29+02:00Marknad / D11 Workspace| shima@d11workspace.com|

Elin Moström

2023-11-20T11:36:22+02:00Kundservice | elin.mostrom@hyreshusetkatrineholm.se|

Elin Hast

2023-11-20T11:43:16+02:00Projektchef & Hållbarhetsansvarig| elin@hyreshusetkatrineholm.se|

Till alla medarbetare
Till toppen